tirsdag den 8. januar 2008

Opdatering

Tasterne har kaldt på mig. Det er længe siden jeg har følt trang til at ytre mig på bloggen.
Der er ikke sket det helt vilde, så måske det er grunden. Rollingerne og jeg skal spise alene i aften. Flemming er på kobberkursus på skolen - han skal forsøge sig med en kobberlampe til vores dagplejemor, som snart kan fejre kobberbryllup.
Aftenens menuen var ellers fastlagt. Boller i karry - min barndoms livret, husker mange fødselsdage, hvor denne ret blev bestilt. Men da Natasha hørte, at vi skulle spise uden farmand i aften, var ønsket tydeligt: RISENGRØD. Pigen der forrige år ikke ville høre tale om risengrød eller overhovedet spise det har ved enhver given lejlighed ønsket risengrød til aftensmad - hun må være ramt af nisseitis:)
For Alexander er der også sket store ting. Han er næsten stoppet med at bruge ble - også om natten. Han er bare SÅ dygtig. En stor dreng, der snart skal i børnehave - kan slet ikke forstå det. Er det ikke kun et par uger siden han blev født?
Og mig, hvad sker der? Tænk engang, er ved at overveje om jeg skulle få lært at hækle. Liselotte på SlagtEnHelligKo har vist det flotteste tørklæde, og man skulle da være et skarn, hvis man ikke kunne bruge et lignende. Det nemmeste for mig og mine nærmeste ville dog nok være, at lægge en bestilling ind hos nogen (læs: mor) der mestrer både hæklenål og strikkepind - har ikke så gode håndarbejdsmæssige erfaringer. De frygtelige håndarbejdstimer med Gerda Garnhår i 5. og 6. klasse er ikke til at slette på den indre harddisk).
Nå, LilleNørd er færdig og rollingerne er ved at være sultne. Risengrøden kalder.

Ingen kommentarer: